بسیاری از والدین، عمیقاً فرزندشان را دوست دارند و تمام تلاششان را میکنند
تا کودکی شاد، موفق و آرام تربیت کنند.
اما گاهی با وجود تمام این تلاشها،
احساس میکنند فضای خانه وارد چرخهای از
تکرار، خستگی، واکنشهای ناخواسته و تنشهای روزمره
شده است.
واقعیت این است که در فرزندپروری،
گاهی چند تغییر کوچک در نوع توجه، واکنش و ارتباط با کودک،
میتواند نتایجی بسیار متفاوت ایجاد کند.
موضوعی که بسیاری از والدین تا قبل از آشنایی با آن،
متوجه تأثیر عمیقش در رابطه با کودک نمیشوند.
کودکان بخش زیادی از رفتارهای خود را از طریق
توجه، واکنش و ارتباطی
که از والدین دریافت میکنند، شکل میدهند.
به همین دلیل، نوع واکنش ما به رفتارهای روزمره کودک،
میتواند بهمرور زمان روی اعتمادبهنفس،
همکاری، آرامش و حتی رفتارهای آینده او تأثیر بگذارد.
این دوره برای والدینی طراحی شده است که میخواهند
بهجای واکنشهای لحظهای و فرسایشی،
آگاهانهتر با کودک ارتباط برقرار کنند
و با چند تغییر ساده اما مؤثر،
فضای آرامتر و رابطه سالمتری را در خانه تجربه کنند.
در این دوره با نکاتی آشنا میشوید که به شما کمک میکنند:
رفتارهای مثبت کودک را بهتر تقویت کنید،
واکنشهای مؤثرتری داشته باشید،
و بدون تنش و فشار مداوم،
همکاری بیشتری از کودک ببینید.
همچنین یاد میگیرید چگونه بدون آسیب به
کنجکاوی، خلاقیت و عزتنفس کودک،
او را در مسیر رشد و یادگیری بهتر همراهی کنید.
این دوره فقط درباره تغییر رفتار کودک نیست؛
بلکه درباره
ایجاد رابطهای آرامتر، صمیمیتر و آگاهانهتر
میان والد و کودک
است.
گاهی یک نگاه متفاوت،
یک واکنش بهتر
و چند تغییر کوچک،
میتوانند شروع یک تغییر بزرگ در فضای خانه باشند.
نکات ساده و موثری که فقط تغییرات کوچکی را در رویکرد و ارتباط ما با بچه ها می طلبد.
احساس می کنم تا الان به من کمک کرده است. من بخش مربوط به تقویت مثبت را دوست دارم. این باعث شد که به راههایی فکر کنم که بتوانم روشهای فعلیام را برای انجام کارها اصلاح کنم.
این دوره واقعاً دارای محتوای ارزشمندی است که من اجرای آن را با فرزندم شروع کرده ام. این دوره را دوست داشتم چون که بسیار سریع و دقیق بود.
نکاتی که گفته شد، نهتنها در تربیت فرزندم، بلکه حتی توی روابط با همکارام هم به کارم اومد! به نظرم هر کسی که با آدمها در ارتباطه، میتونه از این دوره استفاده کنه.
اینکه مدرس دوره از سرزنش و نصیحت دوری کرده بود، باعث شد من با خیال راحت و بدون احساس گناه بتونم به اشتباهاتم نگاه کنم و برای بهتر شدن قدم بردارم. ممنون بابت این تجربه انسانی و آموزنده.
درس «نادیده گرفتن» یکی از کاربردیترین بخشهای این دوره برای من بود. هیچوقت فکر نمیکردم سکوت کردن در زمان درست، میتونه اینقدر تأثیرگذار باشه. الان خیلی کمتر وارد بحثهای بینتیجه با بچهم میشم.
من همیشه در مرزبندی با بچههام مشکل داشتم. اما توی بخش «قوانین خانواده» با اون ویدیوی کوتاه، فهمیدم چطور میتونم قانون بذارم بدون اینکه احساس سختگیری یا کنترل شدید منتقل کنم. ساده ولی عالی بود.
یکی از بهترین قسمتهای دوره، جمعبندی نهایی بود. اینکه گفت «فرزندانتان را دوست داشته باشید» به ظاهر ساده بود، ولی باعث شد نگاه عمیقتری به رفتارم بندازم. گاهی فقط یادآوری این جمله، مسیر تربیتیمون رو عوض میکنه.
از همون جلسه اول متوجه شدم با یک دوره متفاوت روبرو هستم. لحن دوره همدلانه بود، نه قضاوتگر. باعث شد بدون احساس گناه، رفتارهای اشتباه قبلیم رو مرور کنم.